Τουρκοκρατία, παιδομάζωμα
Ο Εβλιά Τσελεμπί, στα μέσα του 17ου αιώνα, στο «Οδοιπορικό» του (8ος τόμος), γράφει για τα Σερριωτόπουλα που συγκεντρώθηκαν για το παιδομάζωμα: «Πλήθος παιδόπουλα με αγγελικό πρόσωπο φορούν κεφαλοδέσι από σαμαρόγουνα της Βοσνίας, ντολαμά (ποδήρης χιτώνας) με ασημένια κουμπιά, πανταλόνια με ασημένιες πόρπες και υποδήματα καμπαρντί (Καμπάρντα, χώρα της Υπερκαυκασίας)». Σύμφωνα με ένα σουλτανικό φιρμάνι της 29ης Ιουνίου του 1601 «οι νέοι των απίστων» έπρεπε να είναι «καλλίμορφοι, αρτιμελείς και προς πόλεμον κατάλληλοι». Απροθυμία ή αντίσταση των γονέων να παραδώσουν τα παιδιά τους συνεπαγόταν την εσχάτη των ποινών: «... όταν τις εκ των απίστων γονέων ή άλλος τις αντιστή εις την παράδοσιν του γενιτσάρου υιού του, θα απαγχονίζηται ευθύς εις το κατώφλιον της θύρας του, του αίματος του θεωρουμένου άνευ αξίας».

Μωυσιάδου Ελ., (2010), Στοιχεία εκκλησιαστικού δικαίου στη σερραϊκήχρονογραφία του Παπασυναδινού, Σερραϊκά Σύμμεικτα, Ε.Μ.Ε.Ι.Σ., Σέρρες, σελ. 169.

 

 

 quote Ερώτηση:

Τι πληροφορίες μας δίνει το παραπάνω κείμενο για το παιδομάζωμα;