Στις Σέρρες, από την εποχή της Τουρκοκρατίας ακόμα, εκτός της εβδομαδιαίας αγοράς, το γνωστό έως και σήμερα παζάρι της Τρίτης, γινότανε κάθε χρόνο τον Οκτώβρη, μια δεκαπενθήμερη εμποροπανήγυρη, που ήταν από τις μεγαλύτερες στα Βαλκάνια. Αργότερα μεγάλες εμποροπανηγύρεις γινότανε στην Τζουμαγιά (Ηράκλεια) τον Αύγουστο και στην Πρόσνικ (Σκοτούσσα) τον Σεπτέμβριο. Ξακουστό υπήρξε και το παζάρι της Τζουμαγιάς (Ηράκλεια), που γινόταν κάθε Παρασκευή, με τρόπο τελετουργικό, καθώς ήχοι ζουρνάδων και βολιών συνόδευαν τους παζαρτζήδες, όταν ξεφόρτωναν τα εμπορεύματά τους.
|
Στις Σέρρες, από την εποχή της Τουρκοκρατίας ακόμα, εκτός της εβδομαδιαίας αγοράς, το γνωστό έως και σήμερα παζάρι της Τρίτης, γινότανε κάθε χρόνο τον Οκτώβρη, μια δεκαπενθήμερη εμποροπανήγυρη, που ήταν από τις μεγαλύτερες στα Βαλκάνια. Αργότερα μεγάλες εμποροπανηγύρεις γινότανε στην Τζουμαγιά (Ηράκλεια) τον Αύγουστο και στην Πρόσνικ (Σκοτούσσα) τον Σεπτέμβριο. |
Ξακουστό υπήρξε και το παζάρι της Τζουμαγιάς (Ηράκλεια), που γινόταν κάθε Παρασκευή, με τρόπο τελετουργικό, καθώς ήχοι ζουρνάδων και βολιών συνόδευαν τους παζαρτζήδες, όταν ξεφόρτωναν τα εμπορεύματά τους.
Ερώτηση Εξακολουθούν αυτές οι λαϊκές αγορές να παραμένουν έως σήμερα; Αν ναι, τι αλλαγές έχουν υποστεί;
|
21.3 - 21.4: Αρχείο Β. Τζανακάρη
|
Εφημερίδα «Η Πρόοδος», Αρ. Φύλλου 501/301 Ιουλίου 1936.
|
21.2: Ποίημα απ' το βιβλίο: Βοζιάνης, Γ., (1999), Ιστορικά - Λαογραφικά της κοινότητας Εμμανουήλ Παπά Σερρών, Θεσσαλονίκη
Ερώτηση Ποιες δουλειές της καπνοφυτείας περιγράφει ο ποιητής; Το ποίημα χρησιμοποιεί το ντόπιο ιδίωμα, τα «νταρνάκικα». Ξαναγράψε το ποίημα αντικαθιστώντας τους ιδιωματισμούς.
|
|
|