Τοπική Ιστορία των Σερρών

Διεύθυνση Α/θμιας Εκπαίδευσης Σερρών

Mηχανικός κινηματογράφου θυμάται...
«Xρειαζότανε προσωπικό επειδή οι μηχανές εκείνες ήταν χειροκίνητες κι έπρεπε να έχει πέντε και δέκα αλλά καμιά φορά και είκοσι μηχανικούς και θα σας πω το γιατί: Όταν άρχιζε το παίξιμο της ταινίας και ήτανε ξεκούραστος ο οπερατέρ, ας πούμε, τότε οι ηθοποιοί τρέχανε σαν νευρόσπαστα επί της οθόνης. Στη συνέχεια που κουραζόταν ο μηχανικός πήγαιναν σιγά σιγά οι ηθοποιοί. Τότε έπρεπε αμέσως να αλλάξει η βάρδια και αναλάμβανε ένας περισσότερο ξεκούραστος μηχανικός. Κι έτσι ο θεατής έβλεπε στην οθόνη τους ανθρώπους πότε να τρέχουνε και πότε να...
Ο μηχανικός κινηματογράφου Τρύφων Πολυβακίδης θυμάται.....
(η συνέντευξη δόθηκε στον Βασίλη Τζανακάρη το 1986):
«Πάντως χρειαζότανε προσωπικό επειδή οι μηχανές εκείνες ήταν χειροκίνητες κι έπρεπε να έχει πέντε και δέκα αλλά καμιά φορά και είκοσι μηχανικούς και θα σας πω το γιατί: Όταν άρχιζε το παίξιμο της ταινίας και ήτανε ξεκούραστος ο οπερατέρ, ας πούμε, τότε οι ηθοποιοί τρέχανε σαν νευρόσπαστα επί της οθόνης. Στη συνέχεια που κουραζόταν ο μηχανικός πήγαιναν σιγά σιγά οι ηθοποιοί. Τότε έπρεπε αμέσως να αλλάξει η βάρδια και αναλάμβανε ένας περισσότερο ξεκούραστος μηχανικός. Κι έτσι ο θεατής έβλεπε στην οθόνη τους ανθρώπους πότε να τρέχουνε και πότε να περπατάνε...»
quoteΜπορείτε να φανταστείτε τραγελαφικές καταστάσεις στην διάρκεια της προβολής; Στο μάθημα της θεατρικής αγωγής με την βοήθεια του δασκάλου σκηνοθετήστε μια σκηνή. Ορίστε έναν οπερατέρ. Στη συνέχεια και ανάλογα με τη ταχύτητα περιστροφής του οπερατέρ αυξομειώστε την ένταση των κινήσεων σας.

"...Όταν έμπαινες στο χειμερινό «Πατέ» σ' έπαιρνε η κατηφοριά. Ήταν κατηφορική η είσοδος... Συνήθως έπαιζε κωμωδίες με τον Τσάρλυ Τσάπλιν και γουέστερν. Στον κινηματογράφο τότε, πηγαίνανε και γυναίκες αλλά λιγοστές, θα λέγαμε ένα ποσοστό 20 - 25%".

quoteΣτο μάθημα της πληροφορικής με τη βοήθεια του διαδικτύου αναζητήστε τις πιο γνωστές ταινίες του Τσάρλυ Τσάπλιν. Παρακολουθήστε τον «Χρυσοθήρα». Σχολιάστε όλα αυτά για τα οποία μιλάει μέσα από την ταινία.....χωρίς να μιλάει...

"Εκείνη την εποχή οι τίτλοι ρίχνονταν ξεχωριστά. Δεν ήταν τυπωμένοι πάνω στην ταινία και αυτό ήταν μεγάλο πρόβλημα, γιατί έπρεπε να πετύχεις το συγχρονισμό των τίτλων με τα επί της οθόνης τεκταινόμενα. Αυτό βέβαια γινόταν τις πρώτες μέρες της προβολής γιατί αργότερα συγχρονιζόσουν. Έτσι ξεκίνησα ως τιτλέρ, γιατί κατάφερνα να έχω πολύ καλό συγχρονισμό και παρά το γεγονός ότι ο πατέρας μου δεν ήθελε ούτε ν' ακούσει γι' αυτό το επάγγελμα.
 Εγώ όμως παράτησα το σχολείο κι έγινα μηχανικός κινηματογράφου..."
quoteΓια τη γιορτή της μητέρας δημιουργήστε ένα μικρό σενάριο. Τα λόγια θα είναι γραμμένα σε χαρτόνια και κάποιοι θα τα δείχνουν στο κοινό τη στιγμή που οι ηθοποιοί θα παίζουν επί σκηνής.....χωρίς λόγια.

".... Κάτι πελώριοι δίσκοι συνόδευαν την ταινία. Ο δίσκος έμπαινε πάνω σ' ένα μηχάνημα που είχε ένα πλατώ που το ονομάζαμε τότε συγχρονιζατέρ και που έπαιρνε κίνηση ταυτόχρονα με τη μηχανή. Είχε πλέον καταργηθεί το χειροκίνητο κι έμπαιναν καινούρια πράγματα στη ζωή μας... Έτσι πολλές φορές βλέπαμε έξω από τον κινηματογράφο να διαφημίζεται η ταινία ως ομιλούσα 50% ή ομιλούσα 100%. Τέτοιοι κινηματογράφοι με το σύστημα Βιταφών μετριούνταν σε όλη την Ελλάδα στα δάχτυλα αλλά εμείς εδώ στα Σέρρας είχαμε....."
quote Τιτλέρ, συγχρονιζατέρ.. Παρατηρείτε την δημιουργία ελληνικών λέξεων με την προσθήκη γαλλικής κατάληξης.. Μπορείτε να σκεφτείτε σήμερα ξένες λέξεις με ελληνική κατάληξη που έχουμε εντάξει στο λεξιλόγιό μας;


"Το «Κρόνιον» εγκαινιάστηκε το 1931 σαν χειμερινός γιατί σαν θερινός λειτουργούσε από πιο μπροστά και τον είχε πάλι ο μακαρίτης ο Κωστόπουλος αλλά μόνος του, γιατί είχε πάρει το καλοκαιρινό καφενείο στον διπλανό χώρο. Σκέψου πως η οροφή του «Κρονίου» άνοιγε με το πάτημα ενός κουμπιού και ο κινηματογράφος γινόταν καλοκαιρινός και τότε όλοι μας βλέπαμε τον ουρανό. Και οι Αθηναίοι που τύχαινε να έρθουνε με κάποιον θίασο βλέπανε και τρίβανε τα μάτια τους. Αλλά είπαμε πως ήταν έργο ενός πραγματικά καλλιτέχνη αρχιτέκτονα... Σκέψου ότι για το «Κρόνιον» έφεραν τα τσιμέντα από την Αυστρία. Ταχείας πήξεως τα λέγανε. Το πρωί τα ρίχνανε και το βράδυ ξεκαλουπώνανε".

Προβολή

Υλικό από την πρώτη παρουσίαση του βιβλίου, από το Σερραϊκό κανάλι "ΕΠΙΛΟΓΕΣ TV

Μετρητής Επισκέψεων

Free counters!

Βιβλίο Επισκεπτών

notes 1

Επισκέπτες

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 390 guests και κανένα μέλος

Εγγραφή-Σύνδεση

Συγγραφείς | Κατασκευή Ιστοσελίδας Κολλιόπουλος Δημήτρης ΠΕ70

Copyright © 2020