α. «Το μεγαλόπνοοον σχέδιον της σιδηροδρομικής συνδέσεως της Θεσσαλονίκης μετά της Κωνσταντινουπόλεως ετέθη εις εφαρμογήν επί της βασιλείας του
Αβδούλ Μετζήτ......τα κατατεθέντα κεφάλαια ...ήσαν Αυστριακά, Γερμανικά και τα περισσότερα Γαλλικά».
Πέννας, Π., (1966), Ιστορία των Σερρών, Αθήνα σ. 376.
Ερώτηση Γιατί είχε μεγάλη οικονομική σημασία ο σιδηρόδρομος; Τι δείχνει η καταγωγή των κεφαλαίων; |
για την επιτυχημένη παράσταση της γιορτής. Μπροστά - μπροστά να φαίνεται ξεχωριστή από την υπόλοιπη πλεμπάγια η τουρκική νομενκλατούρα, οι Έλληνες προύχοντες αλλά και ο εβραίος ραβίνος που συνοδευόταν και από μερικά μέλη του δικού του ιερατείου και φυσικά πολλοί περίεργοι και μη από τα γύρω καμποχώρια....»
Περιοδικό «Γιατί», Ανθολόγιον, Σέρρες, 1987, σελ. 339
Ερώτηση Τι σας εντυπωσιάζει στην παραπάνω περιγραφή της πρώτης άφιξης τρένου στις Σέρρες; |